Bij virtual reality (VR) draagt de gebruiker een speciale VR bril. Wanneer de gebruiker de bril opzet, lijkt hij/zij in een andere werkelijkheid terecht te zijn gekomen. Dit kan bijvoorbeeld een geanimeerde 3D scène zijn van het verleden. Bij een VR bril horen (vaak) twee controllers, voor elke hand één. Hiermee kan de gebruiker ook objecten ‘vastpakken’ in de virtuele wereld. In de Unreal Engine omgeving wordt een 3D scène ontwikkeld en geanimeerd. Deze wordt geschikt gemaakt en getest voor het gebruik met VR.
Wat hebben we nodig?
Opdrachten van Tijdlab zijn veelal gericht op zaken die geen/weinig goede visualisaties kennen. Dit betekent dat er in de praktijk vaak aanvullend onderzoek nodig is. Dit onderzoek bestaat vaak uit literatuuronderzoek aangevuld met interviews en/of een veldbezoek.
Soms is breder of specifiek onderzoek nodig. Vanuit Tijdlab is het mogelijk om geofysisch onderzoek of materiaalonderzoek te organiseren. Samen met een partner wordt het onderzoek uitgevoerd.
Wat hebben we nodig?