Middelen om archeologie en erfgoed aan het publiek kenbaar te maken nemen in sneltreinvaart toe. Niet alleen digitale middelen, maar ook op het vlak van participatie en betrokkenheid is er steeds meer mogelijk. Maar wat werkt er nu wel en wat niet, welke doelgroep bereik je waarmee en hoe laat je jouw verhaal aansluiten bij de interesses en behoeften van verschillende doelgroepen? Tijdlab kijkt vanuit de inhoud mee en helpt u op weg gedurende het hele project.
Samen met alle betrokken partijen wordt gekeken naar de kern van het verhaal en wordt bepaald wat de uiteindelijke boodschap moet zijn. Na een doelgroepanalyse wordt een risicoanalyse en plan van aanpak opgesteld met advies voor financieringsmogelijkheden.
In de erfgoedsector wordt veel gebruik gemaakt van subsidies. Het vinden van een geschikte regeling en het schrijven van een succesvolle aanvraag kan lastig en tijdrovend zijn. Tijdlab heeft ruime ervaring in het aanvragen van subsidies. Als bedrijf zijn wij meestal niet de hoofdaanvrager, maar we kunnen u helpen bij het samenstellen en verzamelen van alle relevante stukken, en indien nodig helpen we mee met het online indienen van de aanvraag.
Opdrachten van Tijdlab zijn veelal gericht op zaken die geen/weinig goede visualisaties kennen. Dit betekent dat er in de praktijk vaak aanvullend onderzoek nodig is. Dit onderzoek bestaat vaak uit literatuuronderzoek aangevuld met interviews en/of een veldbezoek.
Soms is breder of specifiek onderzoek nodig. Het is mogelijk om vanuit Tijdlab geofysisch onderzoek of materiaalonderzoek te organiseren. Samen met een partner wordt het onderzoek uitgevoerd.